/MAD & DRIKKE
/POPL BURGER ELLER HIJA DE SANCHEZ
Ingen behøver at gå hverken sultne eller tørstige fra arrangementerne. Mad og drikkeprogrammet, nu hvor noma selv er i Japan, varetages af nogle af de beslægtede restauranter.
Til at stå for de kulinariske oplevelser vil man kunne møde skiftevis Hija de Sanchez og POPL Burger ved ankomst til begivenheden. Der vil også være være mulighed for at opleve Noma Projects.
Dertil et særligt drikkevareudvalg af venlige vine, udsøgt øl, kaffe, te, kombucha, juice og vand.
Mad og drikkeprogrammet varierer alt efter arrangement og tilkøbes.
/LYDEN/af/
HEARTLAND at NOMA
Musikken er altid tilstede i hjertet af Heartland. Udvalgte DJ’s varetager lydbilledet før og efter de forskellige arrangementer. Både som stemningsskabende iscenesættelse af hvert enkelt arrangement, men også som et akkompagnement til et glas i baren sidst på aftenen.
Kirakingkong har været en integreret del af den danske elektroniske scene og baskultur og har beriget den med sin dynamiske tilstedeværelse og sit skarpe, positive sind. Hendes stemningsfulde sæt er et vidnesbyrd om hendes dybe forståelse for musik og evne til at skabe en fordybende oplevelse, der efterlader et varigt indtryk.
/ARTISTS/in/RESIDENCE
/MARTIN BRANDT HANSEN, JESSIE KLEEMANN & JARA VON LÜPKE
Martin Brandt Hansen (f. 1990, Grønland) arbejder primært med skulptur og installation. Hans visuelle sprog er præget af hans grønlandske oprindelse og vidner om en interesse for Inuit mytologi og for den traditionelle tupilaq figur. Hans store, stedsspecifikke værk til Heartland at noma spiller også på Brandt Hansens samtidige kunstneriske undersøgelser af hvordan både mytologisk indhold og ikonografi transformeres i mødet med vestlig populærkultur.
Også Jessie Kleemanns (f.1959, Grønland) kunstneriske praksis har rødder i Grønland. I sin kunst tager hun ofte afsæt i barndomserindringer fra hendes opvækst der, men forskyder fortællingen og erindringen i henhold til den nye klimatiske situation.
Jara von Lüpkes (f. 1989, Tyskland) praksis undersøger objekters koreografiske potentiale, ofte i skulpturer, der kan indtages. Til Heartland at noma har hun skabt en stedsspecifik installation af brød, der er bagt i former, som kunstneren har støbt af sit eget og nære relationers ansigter.